I began spending every moment thinking about you, wondering what you were doing and what you were thinking. /c


förut skrev jag
om smärta och lidande, eftersom de var de enda känslor jag kände. jag drömde om en framtid, fylld med kärlek och lycka, eftersom de var de saker jag trodde jag aldrig skulle ha. jag såg romantiska komedier och hoppades att jag skulle ha något som liknar dem.jag väntade, hoppades och drömde, det var allt jag gjorde. när jag väntade så försvann mitt hopp. när jag väntade blev mitt hjärta bara kallare, hårdare, och mer van vid ensamhet. när jag väntade förlorade mina drömmar. de drömmar jag hade började långsamt tyna bort i mörkret, i avgrunden, där de kommer att vara förlorad för alltid. där de aldrig skulle återvända till mig, aldrig vara en del av mitt liv igen. när ljuset tycktes lämna min sida, som jag föll mer och mer in i ett hål, men kom du...du kom in i mitt liv som en bekant, som ett bekant ansikte, en vän till en vän. du verkade blyg, men inte för mycket. du var öppen, men inte för att dela. du var vänlig men inte för att ge. du var hemlighetsfull med dina handlingar, men dina ögon berättade mycket för mig. jag såg blickar du gav mig, med ögonvrån. du var respektfull. du höll mig nära, men inte för nära, höll du mig borta så var det en armlängds avstånd. du analyserat mig, varje rörelse, varje ord och varje gest som jag gjorde. du måste känna mig, när jag försökte lära känna dig. men jag antar att du var ett steg framför mig. egentligen ville jag inte sätta mitt hopp i dig för mycket. eftersom jag visste bara smärta, det var vad som var bekant för mig. du var ett tecken lycka och att det skrämde mig. jag visste att jag skulle ge mig till dig helt, eftersom jag litade på dig, redan innan du kom till mig. jag visste att jag skulle älska dig, älska dig till slutet. älska dig tills du skulle lämna mig. jag visste att du skulle vara ett djupt sår i mig, mer smärtsamt än någonsin. men du kom bara med en söt leende på läpparna, med dina underbara ögon, med dina söta ord och ditt varma hjärta. när vi hade varandra, saknade vi varandra efter 5 minuter. jag, flickan som kände ensamhet och smärta, flickan som trodde att värmen skulle bara komma från familj och vänner, är nu i kärlek. jag är inte rädd för att bli sårad eftersom just nu finns du. dina händer, din kyss, din lust. den passion som vi har. det roliga vi har i hemlighet, våra interna skämt. din ljuva röst. och du håller mig varm tills jag somnar. det sätt du får mig att känna, de känslor som jag har för dig. du är den som får mig att le, den som ger mig hopp varje morgon, den som jag vill vakna till, du är min anledning. du lärde här flickan vad det innebär att vara älskad, vad det innebär att vara lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0